Zadanie 9.1 Lepimy bałwana
Napisz program, który narysuje na ekranie bałwanka (3 białe kule) a następnie, w zależności od wyboru użytkownika, doda bałwankowi różne elementy przebrania (wyglądu), np.:
- oczy (różne kształty),
- nos (różne warzywa),
- nakrycie głowy (np. kapelusz, czapkę, garnek itp.),
- trzymany przedmiot (np. miotłę, rózgę, łopatę itp.),
- różnokolorowe guziki.
Każdy element przebrania (oczy, czapka, trzymany przedmiot itp.) to osobny duszek posiadający minimum 3 różne kostiumy. Użytkownik powinien mieć możliwość wyboru – co chce zmienić (np. wybierając odpowiedni klawisz lub klikając przycisk – „zmień oczy”, zmień nos”, „zmień nakrycie głowy”, „zmień przedmiot”, „zmień guziki”).
Zadanie 9.2 Zamawiamy pizzę
Dostałeś od rodziców pewną kwotę (15 – 100 zł) na pizzę. Wykorzystaj poniższy cennik (lub zaproponuj własny) i napisz program, który pozwoli Ci zamówić wymarzoną pizzę.
Stwórz animację, która zobrazuje proces zamawiania poszczególnych składników. Podaj rodzaj i koszt zamówionej pizzy. Uwaga: Ponieważ nie wolno przekroczyć kwoty wejściowej, zatem każda próba przekroczenia budżetu powinna skutkować komunikatem „masz za mało pieniędzy”.
Możesz rozpatrzyć dwa warianty zakończenia programu:
- przycisk „koniec zamawiania”, po którego kliknięciu zostaje wyświetlony całkowity koszt pizzy oraz jej rodzaj (wielkość i wybrane składniki);
- wydanie całej posiadanej kwoty lub przekroczenie liczby składników (np. więcej niż 5).